Thursday, March 11, 2010

sejarah


Tak tahulah nak mulakan dari mana. Beginilah, sebelum tahun 2ooo tahun ni tengah orang kata aktif dan aggresif hisap ganja(mana yang tahu tu tahulah). Sampai tahap suatu ketika tu celik mata dari tido bukan cari air untuk minum ke makan ke tapi ganja dulu baru air seteguk mandi lepas tu pergi kerja. Itu rutin hari bekerja. kalu jumaat malam sabtu lain pulak. Sabtu malam minggu lepas gaji......malas nak cerita.Itu cerita ketika sedang muda remaja aktif aggresif. Duit cukup untuk pakaian makan minum rokok belanja harian dan "ganja".

Hari demi hari bulan demi bulan tahun demi tahun hari-hari hisap ganja(jangan tanya dapat kat mana bekalan) sehinggalah pada satu ketika bekalan ganja putus disekitar kawasan. Cari-cari takde. Peringkat awal boleh kawal. memang ganja ni specis dadah yang boleh dikawal maksudnye ada boleh hisap takde boleh kontrol life tanpa ganja..

Ganja ni buat bersukan pun boleh bagi yang dah biasa menggunakanye. Ada yang mengatakan bila kena ganja pas tu main bolasepak macam dapat tenaga extra. Memang betol pun jangan kata main bola, "main" apa pun ada tenaga extra..begitulah serba sedikit mengenai ganja pada pengalaman saya maka tak hairanlah kat Malaysia ni bekalan ganja tak pernah putus walaupun berkilo-kilo kantol (nengok berita TV atau rancangan 999).Bila line panas bekalan tak de bila line sejuk ada balik..sebab ramai dikalangan rakyat malaysia yang menggunakan ganja dan permintaan sentiasa ada dan juga perniagaan yang ok jugaklah agaknye...

ok, berbalik cerita saya tadi. Bila bekalan kejap ada kejap takde di ditambah dengan rasa ganja macam dah "tawar" tak se"manis" di peringkat awal menggunakannya atau pun beli ganja dapat yang dah di simpan berbulan bulan(bau "mangga" dah takde) istilah ganja dah macam daun kering,peroi...hisap banyak mana pun tak stim buat sakit tekak je nak-nak kalau hisap pakai "dapo"..

Peringkat ni mulalah nak cari alternatif lain untuk "stim". Terjumpalah seorang kawan yang guna ubat atau "heroin". Dia ni hisap ganja dan heroin. Pada mulanye katakan tidak pada heroin tetapi bila bekalan ganja putus mula lah gatal nak mencuba heroin. Bila sekali cuba rasa sedap pulak dan bermula lah episod heroin.....








No comments: