Sunday, March 14, 2010

Heroin

Dikalangan penagih dadah memanggil dadah jenis ini sebagai 'ubat'. Bila dah selalu guna atau hisap ganja besar kemungkinan akan beralih ke heroin. Lihat laman web PEMADAM untuk keterangan lanjut mengenai 'binatang' dadah jenis ni.

Pada asalnya saya cuma di 'payung'(maknanye bagi free) oleh kawan saya ni bila dah sedap dan nak hisap hari-hari maka tak dapat lah dia payung lagi. Lagi pun payung membe saya ni tak lah besar dan asik bocor je. Jadi bermulalah episod membeli dadah ni untuk stim. Pada peringkat awal saya mencampurkan 'ubat' ni dengan ganja campur tembakau dan di hisap menggunaksan dapur. Nama saintifik bagi penagih adalah 'tampal'. Modal besar atau banyak guna duit ketika ni mana taknye nak beli ganja dan ubat almaklumlah dah up 1 level lah katakan.Bekerja sebagai kerani Bank gaji taklah besar tapi cukup pada mulanya. Bila dah hisap ubat pakaian baru dah tak beli mana taknye dok asik beli ganja dan ubat, ganja dan ubat.

Satu hari seingat saya bekalan ganja putus lagi, tetapi ubat senang pulak dicari. Kawan yang main ubat pun asik nak menempel je. Dah saya pulak yang 'payung' dia. Bila ganja tak ada saya mula hisap ubat sahaja dengan cara 'chasing the dragon' atau 'chase' atau letak ubat tu atas kertas timah rokok atau aluminium foil, bakar bawah dia dan asap yang keluar dihisap dengan guna duit RM1 yang digulung. Peh...rasanye memang boleh pegi. Main bolasepak pun ok tenaga extranye macam tak penat. Kawan lain dah habis main bola saya dok sepak-sepak, timbang-timbang bola lagi sampai pukul 8 malam kadang-kadang..Balik main bola hisap lagi.



No comments: